Publicistika

Dragon Age – Rekapitulace část druhá aneb zbytek toho, co zatím známe

Po první části vám přináším i Dragon Age – Rekapitulace část druhá. Minule jsme si zrekapitulovali události odehrávající se za okupace Fereldenu, během páté Nákazy a následné příhody kirkwallského Šampióna. Zakončili jsme to celé zničením kirkwallského oltáře a zrušením kruhů. Což vyústilo v boj mezi mágy a templáři na ulicích Kirkwallu. A teď nás čeká pokračování.

Události před Dragon Age Inquisition

The Silent Grove, Those Who Speak, Until We Speak (9:38 Dragon)

Tři komiksy, které tvoří jeden příběhový rámec. V kánonu Bioware se fereldenským králem stal Alistair, který na tento titul má právo podle krve. Jednoho dne dostane zprávu od jednoho z vůdců Antivanských Vran, že jeho otec Maric je naživu a vězní ho Vrány. Naverbuje tedy Isabelu a ta zase Varricka a vydají se do Antivy. Tam zjistí, že Marica osvobodila Yavana, čarodějka a jedna z Flemethiných dcer. Jeho krev, v níž koluje krev draků, jí umožnila draky přivést zpět na Thedas. Poté zajme Marica Aurelian Titus, tevinterský magistr, aby využil Maricovi krve k dosažení větší moci. Nakonec magistra vystopují, aby zjistili, že Marica napojil na prastarý artefakt, jež mu umožňoval čerpat z Marica sílu. Alistair nakonec svého otce osvobodí zničením artefaktu a Maric zemře, protože artefakt ho udržoval naživu.

Cassandřin výslech Varricka (9:40 Dragon)

Cassandra Pentaghast a Leliana hledají vůdce pro plánovanou Inkvizici. Strážce, Hrdina/ka Fereldenu, je nedostupný/á, a tak se snaží najít Šampióna Kirkwallu, jako další možnost. Cassandra vyslýchá Varricka v domě Šampióna a poté ho bere s sebou na Konkláve.

Císařství masek (9:40 Dragon)

Novela popisuje události vedoucí k občanské válce v Orlais. Gaspard, baratranec císařovny Celene, se jí nejdříve pokusí zabít na lovu, a když mu to nevyjde, zdiskredituje ji za pomocí divadelní hry a jejího vztahu k její elfské důvěrnici Briale. To vede k elfské rebelii v Halamshiral a k jejímu tvrdému potlačení. To Briala bere od Celene jako zradu. Gaspard využije toho, že Celenini jednotky jsou vyčerpány potlačováním rebelie a Celene přepadne. Jí se podaří uniknout s hrstkou věrných, avšak ocitne se tak na útěku a mezi ní a Val Royeaux nyní stojí Gaspard a jeho spojenci. Nakonec se Celene dostane do Halamshiral, ale mezitím se několikrát střetne s Gaspardem a nakonec ztratí království v duelu. Briala získá přístup k síti Eluvianů a Ser Michel, Celenin rytíř, vypustí démona Ishmaela. I přesto, že Celene ztratila právo vládnout v duelu, nerezignuje, a tak se rozhoří občanská válka.

Rozštěpení (9:40 Dragon)

Po událostech v Kirkwallu je mágská rebelie na spadnutí, ale ještě plně nepropukla. Příběh se zaměřuje na Rhyse, který je zběhlý v Úniku a jeho duších (spirits) a démonech. Bílou věží, Kruhem ve Val Royeaux, obchází vrah který zabíjí mágy, jež byli z různých důvodů uvězněni. Rhys nakonec přijde na to, že se jedná o Cola, původně ducha soucitu, který se dokázal fyzicky promítnou do reálného světa a toto je jeho verze pomoci mágům. Díky nešťastnému sledu událostí se stane Rhys podezřelým z vražd. Díky své expertíze v oblasti Úniku a jeho obyvatel, je vyslán do Western Approach, aby zjistil, co se stalo s účastníky výzkumu ohledně Utišení (Tranquility). Jeho doprovodem a strážcem se stane mladá templářka Evangeline. Nakonec zjistí, že Utišený elf, který prováděl výzkum, byl omylem posednut démonem a díky tomu bylo jeho Utišení zvráceno.

Poté, co se zpráva, že se dá Utišení vyléčit, rozšíří mezi ostatní Kruhy a díky faktu, že se to templáři snažili utajit, rozhoří se mágská rebelie naplno. Od Oltáře se navíc odtrhne i templářský řád a Hledači pravdy.

Události během Dragon Age Inquisition

Dragon Age Inquisition + DLC kromě Tresspasser (9:40-9:41 Dragon)

Válka mezi templáři a mágy je v plném proudu, a tak Nejsvatější uspořádá Konkláve. To ale doslova vybouchne a většina vůdčích osobností, včetně Nejsvatější, je mrtvá. Výbuch přežije jedná osoba, postava ze kterou hrajeme po celou hru. Kromě zničení jediné šance na příměří, způsobí exploze gigantickou trhlinu na obloze plus stovky dalších po celém Thedasu. Skrze ně se do fyzického světa začnou manifestovat démoni, aniž by k tomu potřebovali někoho posednout. Jediná osoba, která trhliny dokáže uzavřít je naše postava. Leliana a Cassandra založí Inkvizici a naše postava se nakonec stane její hlavou. Během hry dokáže ukončit válku mezi mágy a templáři, občanskou válku v Orlais, porazit samozvaného boha Coryphea, který se pokoušel dostat do Úniku, aby se posadil na trůn Stvořitele. Inkvizice nakonec dokázala to co si dala za úkol.

Kdykoli během hry se mohou odehrát příběhy dvou DLC. V Jaws of Hakkon se Inkvizitor vydává po stopách posledního Inkvizitora, který zmizel na začátku druhé Nákazy. Zjistí, že zabránil invazi Avvarů, kteří dokázali spoutat svého boha Hakkona do draka. V Descent se zase vydá hluboko pod Hluboké Cesty, aby zjistil/a, co působí nebezpečná zemětřesení. Nakonec objeví kmen podivných trpaslíků, kteří chrání srdce Titána, který se probouzí díky Trhlině.

Poslední let (9:41 Dragon)

Poté co mágsko-templářská válka vypukla naplno a kruhy byly zrušeny, uchýlí se skupina mágů z Hossbergského kruhu do bezpečí pevnosti Šedých strážců ve Weisshauptu. Elfská mágyně Valya dostane za úkol vyhledat v knihovně záznamy o Strážcích opuštějících své posty a o mluvících Zplozencích. Během svého pátrání, ale nalezne něco zcela jiného. Deník Strážkyně Isseyi z Věku Slávy (Exalted Age), sestry slavného Garahela, který zabil arcidémona Andorala a ukončil tak 4. Nákazu. V něm se postupně dozvídá jak boj probíhal a proč přesně vyhynuli gryfové. Isseya přišla na způsob jak i gryfové mohli projít Přijímaním a lépe tak bojovat se Zplozenci. Negativním důsledkem však bylo, že je korupce rychle požírala a začala se šířit mezi gryfy jako virus. Isseya zachrání jednu snůšku vajec, kterou od korupce očistí a ukryje před Strážci. Nevěří totiž, že si je zaslouží.

Valya se z deníku dozví přesnou polohu vajec a společně s dalšími Strážci je vyzvedne. A celá kniha končí tím, že se vejce začnou klubat. Možná tedy budeme mít možnost v příští hře létat na gryfech. Člověk může aspoň doufat, že?

Mage Killer (9:41 Dragon)

Pětidílný komiks se zaměřuje na dvojici Tessa a Marius, kteří společně loví mágy jako nájemní žoldáci. Nakonec si najme tevinterský archon Radonis, aby pozabíjeli členy Venatori. Dostanou celkem čtyři cíle, z nichž 3 bez problému zabijí, ale tím čtvrtým je Mariusova bývalá milenka Calpernia, kterou nedokáže zabít, čímž ale na sebe poštvou Archona. Calpernia jim nabídne, že je za pomocí Venatori dostane ven z města. Následující měsíce odráží útoky nájemných vrahů, poslaných Radonisem, až se nakonec dostanou poblíž Havenu a jsou naverbováni Inkvizicí. V jejích službách překazí akce Venatori v Hissing Wastes a zatímco Inkvizitor bojuje ve finální bitvě s Corypheem, přemůžou nebezpečného démona pýchy. Marius a Tessa se objevují i v dalších několika komiksech.

Události po Dragon Age Inquisition

Dragon Age Inquisition – Trespasser (9:44 Dragon)

DLC Trespasser se odehrává dva roky po konci základní hry. Do Halamshiral je svolána Rada (Exalted Council), která má určit, co dál s Inkvizicí, když je Trhlina uzavřena a Corypheus poražen. Klidné rozhovory překazí nález mrtvého Qunari a aktivního Eluvivanu. Nakonec se ukáže, že Qunari plánují tajnou invazi na jih a navíc si myslí, že Inkvizice pracuje pro Fen’Harela, elfského boha. Invazi se nakonec podaří odvrátit, ale ukáže se, že tvrzení ohledně Fen’Harela má v sobě zrnko pravdy. Solas je totiž Fen’Harel, který se nyní snaží strhnout Závoj a přivést zpátky elfskou říši jak si ji pamatuje, a to za každou cenu.

Knight Errant (9:44 Dragon)

Ústřední dvojicí této pětidílné série je Ser Aaron Hawthorne a elfka Vaea, jeho páže. Oba dva dorazí do Kirkwallu na oficiální oslavu korunování Varricka jako nového vikomta Kikrwallu. Po oslavě se Ser Aaron usídlí v baru a Vaea si vyřídí pár ne úplně legálních kšeftíků. Během jednoho z nich je konfrontována Charter, agentkou Inkvizice. Ta ji naverbuje na záchranu dvou agentů Inkvizice vězněných ve Starhavenu, výměnou za pomoc s následky jejích akcí v Kirkwallu. Marius a Tessa jsou oněmi agenty, kteří měli za úkol získat poznámky prince Sebastiana Vaela ohledně červeného lyria. Vaea se podaří osvobodit Maria a Tessu a následně i získat poznámky nazvdory Venatori, kteří vnikli do paláce učinit totéž. Z poznámek nakonec zjistí, že Tevinterští již mají ve svém držení červené lyrium, a tak se Ser Aaron a Vaea vydávají do Tevinteru zjistit více informací.

Deception (9:44 Dragon)

Hlavní postavou třídílného komiksu je Olivia Pryde, zkrachovalá herečka, která se stala úspěšnou podvodnicí. Děj se odehrává v tevinterském městě Ventus, kde je qunarijská invaze na spadnutí. Zaměří se na Calixe Quintana, syna záhadného magistra, aby nakonec zjistila, že narazila na jiného podvodníka. Aby rozhodli, kdo je lepší, zaměří se na sourozence Francescu a Floriana Invidus. Nakonec se navzájem odhalí před sourozenci a jsou nuceni utéct, když na ně zaútočí. Narazí na Sera Aarona, který si vyžádá jejich pomoc. Ser Aaron se společně s Vaea potřebují dostat do sídla Quitanů, aby získali červené lyrium ukradené z Kirkwallu. Nakonec se do sídla dostanou, aby zjistili, že záhadný magistr Quintana je dávno po smrti a jeho místo zaujal jeho elfský služebník Gaius.

Mezitím se tam objeví i Francesca, aby magistra Quintanu varovala před vetřelci. Nakonec od Gaia zjistí, že červené lyrium ukradené z Kirkwallu byla mocná zbraň, která nyní míří do Castellum Tenebris. Do sídla vtrhnout Qunari, kteří zahájili invazi, a tak skupina musí uprchnout. Což se jim nakonec podaří díky oběti Olivie Pryde, která útočníky zdrží.

Blue Wraith (9:45 Dragon)

Skupina agentů Inkvizice ve složení Ser Aaron, Vaea, Marius a Tessa, v doprovodu Calixe a Francescy, stíhají tevinterskou karavanu, která má převážet nebezpečnou zbraň z červeného lyria. Skupina narazí na Fenrise, kterého můžeme znát z Dragon Age II. Fenrisovi byly kdysi vtisknuty do kůže lyriové značky, které mu propůjčují speciální schopnosti. A stejně jako oni pronásleduje karavanu. Ta totiž převáží sarkofág, který Fenrisovi jeho značky vtiskl a nyní ho chtějí Venatori použít na jiného elfa a za pomoci červeného lyria. Celou situaci samozřejmě zkomplikují Qunari, kteří stále pátrají po čemkoli magickém, co by mohli zničit. Protože se naší skupině hrdinů nepodařilo karavanu dostihnout na cestě, vydávají se společně s Fenrisem do Castellum Tenebris. Tedy až na Calixe, který nazná, že dobrodružný život není jeho šálek kávy, a s ostatními se loučí.

Dark Fortress (9:45 Dragon)

Skupina ve složení Ser Aaron, Vaea, Marius, Tessa, Francesca a Fenris dorazí do města Neromenian, které leží poblíž pevnosti Castellum Tenebris. Tam zjistí, že pevnost patřila Danariusovi, bývalému pánovi Fenrise, nyní jí má v držení jeho bastard Tractus. Právě tam se má odehrát naplánovaný rituál. Fenris a jeho společníci získají informaci jak se nenápadně dostat do pevnosti pomocí tajné, únikové chodby. Háček je ovšem v tom, že se dá otevřít jen zevnitř pevnosti. Naštěstí Vaea je dost zkušená zlodějka, aby tam dokázala proklouznout a pustit dovnitř zbytek skupiny. Navíc se dokáží spojit s Qunari proti společnému nepříteli a odvést tak pozornost k hlavní bráně.

Nakonec se úspěšně dostali do pevnosti, aby čelili dalšímu, šílenému překvapení, lyriovému draku a červenému přízraku, protože rituál byl dokončen. Skupina se rozdělí, aby mohli čelit oběma nebezpečím najednou. Nakonec se jim podaří zničit červený přízrak a osvobodit draka. Celý komiks končí Solasem sledujícím v eluvianu Tracta, jak prchá se soškou z červeného lyria.

Tevinter Nights – The Dread Wolf Take You (9:45 Dragon)

Tevinter Nights je sbírka povídek, která obsahuje příběhy různých témat. Pravděpodobně nejdůležitější pro další vývoj příběhu je poslední povídka The Dread Wolf Take You. Skupina špiónů z různých zemí se sejde, aby si předali informace ohledně Solasových aktivit. Skupina se sestává z trpasličího vraha z Carty, Mortalitasi z Nevarry, Executora zpoza oceánu, orlaiského barda a z Charter, hlavní špionky Inkvizice. Vrah tvrdí, že Solas jde po lyriové sošce získáné ze zkamenělé Meredith. Podle Mortalitasiho ho Solas napadl v Úniku, během rituálu při němž sošku používal. Orlaiský bard tvrdí, že Solas sošku získal z aukčního domu v Llomerrynu. Jak už to bývá nikdo z nich si navzájem nevěří, a tak se samozřejmě začnou navzájem obviňovat z lhaní.

Během hádky si Charter uvědomí, že Solas je pod maskou barda a ten následně zabije vraha i Mortalitasiho a už předtím nechal zkamenět Executora. Charter nakonec vyvázne živá se zprávou pro Inkvizitora, ve které se Solas omlouvá, ale nemá jinou možnost, než pokračovat ve svém plánu.

Tak co dál?

Už od konce DLC Trespasser víme, že následující hra se určitě bude zaobírat Solasem a jeho plánem na stržení Závoje. Z komiksů vyplývá, že k tomu potřebuje z nějakého důvodu sošku z červeného lyria, kterou známe z druhého dílu. I když v poslední povídce z Tevinter Nights Solas tvrdí, že sošku již má, dle mého ji stále hledá a chtěl Inkvizici jen svést ze stopy. Zajímavým faktem je i to, že Executora zkameněl, ještě předtím, než mohl sdílet své informace o Solasovi, takže je dost možné, že věděl něco hodně zásadního. Už jeho přítomnost naznačuje, že se v dalším herním díle pravděpodobně o Executorech dozvíme více. Vzhledem k tomu, že hru můžeme očekávat nejdříve v roce 2023, pravděpodobně později, tak se pravděpodobně dočkáme ještě nějakého literárního počinu. Můj tip je že to bude další komiks. No nechme se překvapit.

A tím bych Dragon Age – Rekapitulace část druhá ukončila a až budeme znát víc informací ohledně Dragon Age 4, určitě se vynoříme s nějakým teoretickým článkem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.