Snad úplně každý, kdo se hlásí k hrdým fanouškům rozsáhlého univerza Warhammeru jej musel alespoň jednou letmo zaregistrovat ve spojení s dobře známou strategií Total War. Sega a Feral Interactive nám společně s vývojářskou firmou Creative Assembly na začátku roku přinesli už třetí díl těchto nikdy nekončících bitev mezi zvráceným Chaosem a naším světem, akorát tu s námi ještě běhají elfové, trpaslíci a další stvoření.
Nezvyklé spojení tahovky a real-time hry (v boji) nám přináší nezaměnitelné Total War: Warhammer III; jakýsi průnik mezi prvním a druhým dílem a jejich společné postoupení na vyšší level. Kromě hry samotné však přichází i čtyři oficiální DLC balíčky. My jsme si však vzali pod lupu pouze jeden z nich, na nějž se dnes podíváme více zblízka.
Svůdné napětí
Už 23. srpna se můžeme těšit na balíček Champions of Chaos. Zde se nám v záři reflektorů, vedle dalších rozšíření, představují čtyři frakce démonů. Čtyři vojska zasvěcená čtyřem bohům Chaosu. My však prozatím víme více jen o jednom z nich, a to konkrétně o monstrech poháněných neutuchajícím chtíčem. Řeč je samozřejmě o věrných služebnících Slaaneshe – a jeho oblíbenci, zhoubě lidstva. Takový je lord Azazel, princ zatracení.
„Azazel je Slaaneshův armádní švýcarský nůž.“
Total War blog
Tak popisuje prince hra přímo na svém webu a není se čemu divit. Při boji zblízka totiž dokáže se schopností „Pokušitel“ odrážet poškození na jeho původce a též vystavit dočasnou ochranu v podobě wardy. Vyjma faktu, že může létat, zvládne do jisté míry ovládat i bojiště, a to nejen s pomocí další řady kouzel.
Vysoce postavený démon však není jediným plusem celého vojska. Dále se dočkáme lepších diplomatických vztahů s různými frakcemi, vazalové získávají „Imunitu vůči psychologii“ a šíří korupci. Přívrženci tohoto boha též svádí jednotky, přichází jim dary Slaaneshe a platí pro ně všechny výhody svůdného vlivu. Přítomností lorda v armádě navíc získáme mnoho bonusů k najímání jednotek. Znamená to, že se tedy snižuje jejich cena a rozpočet pro ně se zase zvýší. Posledním bodem, co by stál za zmínku, je pasivní „Dominantní aura“, která Azazela v bojišti doplňuje.
Kdo dřív přijde…
Kromě vybraných oblíbenců jednotlivých bohů Chaosu se k DLC pojí i kampaň – bez ní by to prostě nebylo ono. Ústředním místem celého děje se stává starověké město Zanbaijin, kde se už nějakou tu pěknou řádku let snaží získat navrch alespoň jeden tým bohů. Právě zde se totiž nachází pečeť s dušemi všech, kteří padli v těchto téměř nekonečných bitvách. Je tedy logické, že právě ta armáda, která by získala všechny duše pro svého patrona, by k ovládnutí světa jistě neměla daleko.
Vedle hromady nových jednotek, jejich označení, nového stylu procházení kampaně – a i získávání odměn – nás po boku lordů povedou ještě šampioni chaosu. Opět čtyři, opět každý zasvěcen jinému bohu. Naší hlavní, důležitou otázkou však je: a co dál? Vyjma hlášení problémů s bugy nám nezbývá nic jiného, než doufat, že toto rozšíření, i se všemi lordy, bude opravdu stát za to. Námět na kampaň je jistě zajímavým prostorem k zápletce, která si nebude žádat prostá jednoduchá rozuzlení.