Nestává se často, aby se na nějakou hru čekalo tak dlouho bez toho, aby byla nakonec zrušena. Srbské studio Ebb Software vyvíjí Scorn už od roku 2013. V roce 2017 autoři absolvovali úspěšnou crowdfundingovou kampaň. Ta titulu zajistila nejen financování, ale i větší pozornost novinářů a hráčů. Projekt se významně inspiruje dílem švýcarského umělce H.R.Gigera, kterého širší veřejnost zná jako otce xenomorfa u filmové série Vetřelec. V době, kdy jsme spíše zvyklí na odklady a nejistotu pak mnohé jistě potěší, že hra vyjde o týden dříve. Můžete si nachystat nervy a žaludky už na 14. října. V tento den dorazí na PC a Xbox. Zároveň v den vydání bude dostupná v rámci předplatného Game Pass.
Biomechanické peklo
Hra nabízí mrazivou estetiku v podobě fůze kovu a masa, která je současně majestátně mrazivá a odpudivá. Můžete se dočkat řady nechutných nástrojů fungujících coby ovládací prvky záhadné struktury, v níž se hrdina Scorn nachází. Budete moct potkat plno dalších nešťastníků a dojde i na střelbu z velmi nevšedních zbraní. Na samotnou akci by tu, ale neměl být kladen velký důraz. Mnohem více by mělo být vsazeno na budování tíživé atmosféry a jádrem hratelnosti mají být logické hádanky. Nebude to nic pro netrpělivé. Z ukázek pak máte pocit, jak balancujete na špinavé římse mezi „zajímavě znepokojivým“ a „zaměrně groteskním“. V samotné vizuální stránce ihned rozpoznáte odkud brali vývojáři inspiraci.
Je zajímavé, že hra nemá žádné uživatelské rozhraní, které by vám bránilo ve výhledu. Ovšem to znamená, že pokud patříte mezi ty co neradi bloudí v mnoha od sebe téměř nerozenatelných chodbách, budete prskat. Scorn by v tomto ohledu měl simulovat věrně pocity zoufalce, který netuší kdo je, kde se to ocitl, kam má jít, co dělají ty hrůzyplná zařízení a co na něj čeká za rohem. Po dlouhých letech je na čase vyzkoušet děsivý svět, který na screesnhotech vypadá tak lákavě. Na vlastní pěst okusit reálie světa Gigerových snů a zjistit zda jen šokující forma nezakrývá plytký obsah.