Je to už nějaká ta chvilka, co všemi očekávaný, několikrát odložený a po vydání nenáviděný Cyberpunk 2077 vlétl na naše PC a konzole. Trvalo mnoho opravných patchů, než se hra dostala na dobrou úroveň hratelnosti a nyní, téměř dva roky po vydání, zažívá velký comeback.
Bylo tomu 10. prosince 2020 co Cyberpunk 2077 vyšel a pro mnohé z nás to bylo vydání nezapomenutelné. Tolik problémů, tolik kritiky a stížností zaznamenal snad jen Fallout 76. Nejvíce problémů bylo s verzí pro konzole Play Station 4 a Xbox One. Stav byl natolik špatný, že se Sony rozhodlo stáhnout hru z PS Store a CD Projekt Red vraceli peníze všem, kdo si hru zakoupili. Na PC byl stav hry o poznání lepší i když se nedlouho po vydání vyrojila spousta videí ukazující různé glitche a bugy. O půl roku později se Cyberpunk 2077 vrátil zpět na PS Store, ale s upozorněním, že je ideální hrát na Play Station 4 Pro. Verze pro novou generaci konzolí Play Station 5 a Xbox Series X/S vyšla až letos v únoru.

Po celou dobu od vydání se vývojáři usilovně snažili postupně opravovat chyby a uvést hru do patřičného stavu. Také přislíbili bezplatné DLC o kterém se pomalu začali rojit informace. Ovšem to, co zapříčinilo tak velký comeback, je nedávno vydané spin-off anime Cyberpunk: Edgerunners. Pokud jste toto anime neviděli, mohu vřele doporučit. Já osobně byl nadšený a například IGN ve své recenzi napsali „Cyberpunk Edgerunners přináší uspokojivý návrat do Night City, který odvádí lepší práci při zkoumání toho, proč se slavné místo Mika Pondsmitha stalo tak ikonickým.“

„Je těžké to vyjádřit, když do něčeho vkládáte tolik srdce a práce a víte, pro některé z nás je to někdy šest, sedm, osm let, zvláště pro ty, kteří začali úplně na začátku. Takže mít tento okamžik, kdy se lidem líbí něco, co jste udělali, je to opravdu trochu neskutečný pocit. Konečně to lidé oceňují. Po vydání jsem tomu nemohl uvěřit – po nějaké době ano – ale na začátku jsem tomu nemohl uvěřit a vzpomínám si, […] moje drahá přítelkyně mě viděla ku*va zničeného. Ale je dobré být zpátky. Je ku*va dobré být zpátky. to bylo opravdu tak srdcervoucí.“
Pawel Sasko, quest director, Twitch kanál
CD Projekt Red oznámil, že v týdnu po vydání Cyberpunk: Edgerunners si zahrálo Cyberpunk 2077 přes 1 milion hráčů denně. Viděli jste Cyberpunk: Edgerunners? A kolik z vás se pustilo znovu do hraní Cyberpunk 2077? Dejte nám o tom vědět v komentářích.
2 Comments